road trip!

hej hallå! jag och emelie åkte ju som tidigare sagt till Santa Cruz i måndags morse och vi har hunnit med massor med roliga saker!

När vi kom i måndags så var vi rejält trötta efter 9,5 timmar på en buss och enbart en timmes sömn natten innan, så när vi kom fram gick vi och åt på ett mega amerikanskt cafe (rosa/vita soffor och rosa bås) sen gick vi tillbaka till hotellet och sov några timmar. när vi vaknade runt 21.00 så strosade vi runt lite på stan här. jättemysig stad!

i tisdags så kom vi på att vi banne mig ville hyra en bil. efter mycket springandes till olika uhyrningsfirmor så fick vi äntligen en liten silvrig KIA. Jag som inte har kört bil på 3 månader var skapligt nervös när vi bestämde oss för att köra längs kusten till ett ställe som heter Natural Bridges som är en strand med stora stenblock formade som en bro. det va fint med blåååste nästan bort så vi tog några kort och bestämde oss för att åka vidare någonstans.

och detta någonstans blev ingen kort roadtrip utan hela vägen till SAN FRANSISCO (vilket är ungefär 80 miles)
vi åkte längs Highway 1, och herre min skapare! , är nog det finaste jag har sett!
jag hade nog glömt bort eller förträngt lite att vi skulle köra in i en riktig storstad och innan det köra 6 filig motorväg. vill påpeka att min partner in crime emelie och jag körde hela vägen in i san fransisco, ner till downtown till ett parkrings hur UTAN GPS! är sinnesjukt stolt!

väl i downtown San Fran så ringde emelie sin familj som kommit dit tidigare på dagen och snacka om surprisade som blev när hon säger at hon är 3 min från deras hotell. härlig återförening!

känner att detta blir ett väldigt långt inlägg nu så jag berättar om våran valsafari i nästa!


santa cruz


natural bridges




det blåste som sagt en del!




surfare i santa cruz


längs highway 1








kian och jag


highway 1




san fransisco by night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0